Cevaplı Dahili-cerrahi: nöroloji, endokrin ve böbrek çalışma kâğıdı

Ücretsiz yazdırılabilir Dahili-cerrahi: nöroloji, endokrin ve böbrek çalışma kâğıdı: kolaydan sınav düzeyine 8 soru ve cevap anahtarı. Yazdırın ya da PDF olarak kaydedin.

Öğretmenler için: sınıfta ücretsiz yazdırılabilir, çoğaltılabilir ve kullanılabilir. Her yeni çalışma kâğıdında yeni değerler ve kendi cevap anahtarı vardır. Ders sayfanızda ExamProblems bağlantısı vermeniz bizi memnun eder.

Ad: ____________________   Tarih: ____________

1.Kolay

What is the most common cause of Cushing's syndrome?

  1. AA tumour of the adrenal medulla
  2. BA lack of ACTH from the pituitary gland
  3. CAn autoimmune attack on the adrenal glands
  4. DLong-term use of glucocorticoid medicines
2.Kolay

Which fasting plasma glucose level is used to diagnose diabetes?

  1. A5,5 mmol/L (99 mg/dL) or higher
  2. B15,0 mmol/L (270 mg/dL) or higher
  3. C4,0 mmol/L (72 mg/dL) or higher
  4. D7,0 mmol/L (126 mg/dL) or higher
3.Kolay

What is the normal range for total serum calcium in an adult?

  1. AAbout 3,5–5,0 mmol/L (14–20 mg/dL)
  2. BAbout 2,2–2,6 mmol/L (8,5–10,5 mg/dL)
  3. CAbout 0,7–1,0 mmol/L (2,8–4,0 mg/dL)
  4. DAbout 1,0–1,5 mmol/L (4,0–6,0 mg/dL)
4.Orta

Why may a person with long-standing diabetes have a heart attack without typical chest pain?

  1. AHigh glucose protects the heart from pain
  2. BPeople with diabetes do not have heart attacks
  3. CNerve damage can blunt the pain signals
  4. DInsulin acts as a strong painkiller
5.Orta

Which lifestyle advice best helps a patient with epilepsy reduce their seizures?

  1. ASkip a dose on days without any warning signs
  2. BAvoid all physical exercise and stay indoors
  3. CDrink coffee in the evening to stay alert
  4. DKeep regular sleep and take every dose on time
6.Orta

Which long-term risk should a kidney transplant recipient be taught to reduce with sun protection?

  1. AHair loss
  2. BKidney stones
  3. CGout
  4. DSkin cancer
7.Zor

Bir hastanın kronik hiponatremisi 24 saatte 115'ten 132 mmol/L'ye düzeltilmiştir. İki gün sonra peltek konuşma, yutma güçlüğü ve ekstremite güçsüzlüğü gelişiyor. En olası neden nedir?

  1. AYetersiz alıma bağlı hipoglisemi
  2. BSodyumla ilgisiz yeni bir inme
  3. COzmotik demiyelinizasyon sendromu
  4. DHiponatreminin normal iyileşmesi
8.Zor

Tünelli santral venöz kateteri olan bir hemodiyaliz hastasında diyaliz başladıktan kısa süre sonra ateş ve titreme gelişiyor. Hemşire ne düşünmeli ve ne yapmalıdır?

  1. AKateterle ilişkili kan dolaşımı enfeksiyonu; durdurmalı, kültür almalı ve üst basamağa bildirmelidir
  2. BDiyalize normal reaksiyon; devam etmeli ve yalnızca parasetamol vermelidir
  3. CHava embolisi; hastayı baş yukarı eğmeli ve devam etmelidir
  4. DDiyaliz dengesizliği; daha erken bitsin diye diyalizi hızlandırmalıdır

Cevap anahtarı

  1. 1. D · Long-term use of glucocorticoid medicines
  2. 2. D · 7,0 mmol/L (126 mg/dL) or higher
  3. 3. B · About 2,2–2,6 mmol/L (8,5–10,5 mg/dL)
  4. 4. C · Nerve damage can blunt the pain signals
  5. 5. D · Keep regular sleep and take every dose on time
  6. 6. D · Skin cancer
  7. 7. C · Ozmotik demiyelinizasyon sendromu
  8. 8. A · Kateterle ilişkili kan dolaşımı enfeksiyonu; durdurmalı, kültür almalı ve üst basamağa bildirmelidir

Tam adım adım çözümler: bu konuyu examproblems.com’da çalışın.